جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
1

حوزه / مرحله اول مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم با عنوان لیگ قرآنی ضحی با انتخاب برگزیدگان در گیلان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از رشت، امیر حجت مرادی طراح و مجری لیگ قرآنی "ضحی" در مراسم اهدای جام قهرمانی، مدال و حکم قهرمانی سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم در استان گیلان، اظهار داشت: امسال برای سومین سال پیاپی مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم با عنوان لیگ قرآنی ضحی در استان گیلان در حال برگزاری است و تداوم این مسابقات یک رکورد در کشور است.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری لیگ قرآنی، برگزاری مسابقه نیست، گفت: هدف ما در این مسابقات شکل‌گیری حلقه‌های مباحثه میان حافظان قرآن کریم است، چرا که موضوع مباحثه از موضوعات مهم در آموزش و تثبیت حفظ قرآن محسوب می‌شود و کمتر موردتوجه حافظان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری لیگ قرآنی باعث ایجاد تداوم و تقویت حلقه‌های حفظ و کلاس‌های آموزشی در استان می‌شود، خاطرنشان کرد: به همین علت ما از جام ضحی که یک یا چند روز در سال برگزار می‌شود به سمت لیگ قرآنی که نیمی از سال را شامل می‌شود رفته‌ایم و امسال نخستین دوره آن در حال برگزاری است.

مرادی با بیان اینکه لیگ قرآنی ضحی موجب شده تا مجموعه‌های مختلف در این‌ خصوص انگیزه پیدا کنند، اظهار کرد: مسابقات تیمی در سال‌های اخیر، در برخی نقاط کشور به شیوه‌های مختلف و سلیقه‌ای و بعضاً غیرکارشناسی برگزار می‌شود، لذا ما از مراجع مسئول در این حوزه خواسته‌ایم برای برگزاری لیگ قرآنی و مسابقات تیمی ضوابطی تعیین و این مسابقات قانونمند و هدفمند برگزار شود.

وی یادآور شد: استان گیلان ظرفیت برگزاری مسابقات ملی تیمی در قالب لیگ و جام قرآنی را داراست و باتوجه‌به تداوم مسابقات تیمی در گیلان، هم‌اکنون با درخواست‌هایی از استان‌های مختلف جهت حضور در این مسابقات مواجه هستیم.

دبیر کمیته برگزاری لیگ قرآنی ضحی، با اشاره به تداوم این مسابقات، ابراز کرد: مرحله دوم لیگ از مهرماه آغاز و عید مبعث خاتمه می‌یابد و در این مرحله تیم‌های بالای ۱۰ جزء در قالب لیگ مسابقه خواهند داد و در عید مبعث آیین اختتامیه دوره سوم مسابقات تیمی و نخستین دوره لیگ قرآنی ضحی برگزار می‌شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha